Stylizacja rzęs i brwi, a obsługa klienta – czy rutyna ma znaczenie?

Konkurencja w branży beauty jest w dzisiejszych czasach ogromna. W 2022 roku w Polsce było zarejestrowanych około 30 tys. salonów kosmetycznych. To oznacza, że nawet w mniejszych miastach na terenie kraju można wybrać jedną spośród wielu stylistek. Jak w takim razie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientek? Wbrew pozorom ważna jest rutyna, sposób obsługi klienta i wypracowane procedury wykonywania zabiegów.

Dobra nawyki obsługi klienta – o co tu chodzi?

Po przyjęciu klientki do swojego salonu rozpoczyna się procedura zabiegowa. Co to takiego? To zbiór mikromechanizmów, które powinny być powtarzalne. Dotyczy to każdego stylisty pracującego w salonie kosmetycznym. 

Dla przykładu: Jak przyklejasz sztuczne rzęsy, to możesz powiedzieć swojej klientce drobny komplement. Taką czynność warto powtarzać przy każdej kolejnej wizycie. W przeciwnym razie klientka może poczuć się niedopieszczona. To samo tyczy się proponowania kawy lub herbaty po wejściu klientki do salonu.

Wypracowanie pozytywnych nawyków umożliwia nawiązanie relacji (więzi) pomiędzy stylistką a klientką. Dzięki temu szanse na umówienie kolejnej wizyty są znacznie większe. Dodatkowo zadowolona osoba prawdopodobnie podzieli się radością, np. z koleżankami. Poczta pantoflowa to szansa na wypromowanie swojego salonu w najbliższej okolicy.

Procedury zabiegowe a stylizacja rzęs i brwi – najważniejsze zasady

Można powiedzieć, że rutyna zabiegowa to podstawa. Dotyczy to zarówno stylizacji rzęs, jak i brwi. Istotne czynniki, które mogą realnie wpływać na zadowolenie klientki to:

  • czas trwania zabiegu,
  • wykorzystywane kosmetyki pielęgnacyjne,
  • sposób prowadzenia rozmowy ze stylistką.

Ważne jest to, aby wszelkie czynności były powtarzalne. To szansa na zbudowanie trwałej i zdrowej relacji z klientkami.

Pamiętaj! O wszelkich odstępstwach od standardowej procedury zabiegowej warto poinformować swoją klientkę. To samo tyczy się zmian w obsłudze tuż po wejściu do salonu kosmetycznego. Dzięki temu dana osoba wie, że sytuacja jest wyjątkowa i prawdopodobnie nie będzie się powtarzać.

Powtarzalność stylizacji na przykładzie zabiegu Brow Spa Rarity

Kompleksowy zabieg Brow Spa Rarity to dobry przykład tego, jak powinna wyglądać procedura zabiegowa. To nie tylko koloryzacja brwi, ale także: regulacja, stylizacja, masaż, peeling oraz zastosowanie maski hydrożelowej.

Najważniejsze jest to, aby zabieg stylizacji brwi był każdorazowo przeprowadzany krok po kroku z użyciem profesjonalnych preparatów do brwi, np. mydełko, wosk do brwi i farba. Procedura zabiegowa powinna być identyczna u każdego stylisty w obrębie jednego salonu: dotyczy to głównie ruchów wykonywanych podczas masażu.

Klientka podczas wizyty w salonie stylizacji rzęs i brwi powinna czuć się luksusowo. To chwila relaksu dla każdej kobiety. Wystarczy zadbać o zdrowe nawyki obsługi klienta, wypracować jasne procedury zabiegowe i trzymać się z góry ustalonych zasad. To zwiększa szanse na przyciągnięcie uwagi nowych klientek oraz zwiększenie zadowolenia tych dotychczasowych.