Rozwój gabinetu stylizacji rzęs – jak zdobyć nowe klientki i zatrzymać je na dłużej?

Pozyskiwanie nowych klientek to podstawa w prowadzeniu własnego gabinetu stylizacji rzęs. Bez osób zainteresowanych wykonaniem stylizacji nie będziesz w stanie wypracować odpowiednio wysokich dochodów, które pozwolą Ci utrzymać swój biznes. Wbrew pozorom pozyskiwanie klienta nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Problemy w tej kwestii mają najczęściej początkujące stylistki, które dopiero ukończyły kurs stylizacji rzęs. W tym poradniku znajdziesz kilka przydatnych informacji, które pomogą Ci rozwinąć skrzydła i zdobyć nowe, stałe klientki.

Pozyskiwanie klientów a planowanie biznesu – od czego zacząć?

Zanim zaczniesz budować strategię marketingową i podejmiesz pierwsze próby zdobycia klientek, zadbaj o swoją wiedzę praktyczną i teoretyczną. Pierwszym krokiem do skutecznego otwarcia własnego gabinetu jest odbycie pełnego szkolenia – te najczęściej trwają do kilkunastu godzin.

Pamiętaj! Po zakończonym szkoleniu ze stylizacji rzęs nigdy nie czekaj tydzień lub dwa, aż zaczniesz działać. Chwyć za pęsetę nawet na drugi dzień po kursie i działaj. W tym zawodzie kluczową rolę odgrywają praktyczne umiejętności.

Następnie warto zdecydować się na wykonanie kilku próbnych stylizacji. Powiedzmy, że 10-15 darmowych usług będzie wystarczające do wypracowania odpowiednich metod działania i utrwalenia swoich umiejętności. Kiedy zbudujesz portfolio pierwszych klientek, wzbudzisz zaufanie wśród potencjalnych odbiorców i pochwalisz się dotychczasowymi osiągnięciami, o wiele łatwiej pozyskasz nowe klientki.

Zapisy na stylizacje rzęs – jak zrobić to dobrze?

Pierwsze pytania o możliwość zapisania się na usługę mogą pojawić się jeszcze na etapie wykonywania próbnych, darmowych stylizacji rzęs. Pamiętaj, aby przygotować się na taką ewentualność. Jeśli nie prowadzisz jeszcze zapisów i nie masz założonej działalności, poinformuj zainteresowaną klientkę o tym, kiedy planujesz rozpocząć zapisy.

Możesz też zapisać kontakt i wysłać powiadomienie wraz z cennikiem w dniu otwarcia swojego gabinetu. To dobry sposób na pozyskanie pierwszych stałych klientek i to praktycznie bez żadnych kosztów związanych z marketingiem.

Gdzie szukać klientek na usługę stylizacji rzęs?

Początkujące stylistki powinny celować w grupę klientek, które mają sporo czasu wolnego. Czas wykonania usługi prawdopodobnie będzie nieco dłuższy ze względu na Twoje stosunkowo niewielkie doświadczenie.

Prowadząc kampanię reklamową, staraj się trafić do kobiet, które są w stanie poświęcić Ci nieco więcej wolnego czasu w zamian za perfekcyjnie wykonaną usługę. Na początek to wystarczy. Wraz z rosnącym doświadczeniem próbuj skrócić czas wykonywania stylizacji. Dzięki temu zaczniesz pozyskiwać klientki w innych przedziałach wiekowych oraz z innych grup społecznych.

Jak zachęcić klientki do usługi i zatrzymać je na dłużej?

Częstą praktyką młodych stylistek jest zaniżanie cen w swoich cennikach. Takie działania oczywiście przyciągają uwagę potencjalnych klientek, ale z czasem prowadzi to do obniżenia poziomu zainteresowania usługą.

Jeśli już zdecydujesz się na obniżkę ceny za stylizację rzęs, koniecznie informuj też o tym, jaka jest kwota regularna. Dzięki temu unikniesz zdziwienia i niezadowolenia klientek, które przy kolejnych wizytach będą zobowiązane zapłacić więcej. W przeciwnym razie klient może poczuć się zakłopotany i prawdopodobnie zmieni stylistkę na inną.

Swoim klientkom możesz też podpowiedzieć, jak często uzupełniać sztuczne rzęsy. To ułatwi umawianie regularnych wizyt i planowanie kalendarza.

Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą Ci utrzymać klientki na dłużej, a także pozyskać nowe osoby zainteresowane usługami:

  • zawsze bierz pod uwagę potrzeby swoich klientek,
  • z góry przedstawiaj czas wykonania usługi,
  • w cenniku wskazuj na cenę regularną, nawet jeśli okresowo obniżasz cenę usługi.

Podsumowując: pozyskiwanie nowych klientek do salonu stylizacji rzęs nie jest takie trudne, jak mogłoby się wydawać. Nawet jako początkująca stylistka rzęs masz realną szansę zbudować obszerne portfolio. Wystarczy, że dobrze ustalisz grupę odbiorców, zainwestujesz w marketing i postawisz na pierwszym miejscu zadowolenie klientek. W ten sposób z przytupem wejdziesz w branżę i zaczniesz zarabiać już od pierwszego dnia prowadzenia działalności.