Zarządzanie zespołem w salonie stylizacji rzęs

Prowadzenie własnego gabinetu kosmetycznego to spore wyzwanie, chociażby ze względu na wiele formalności urzędowych do załatwienia, ale także… konieczność zatrudnienia pracowników. Po co tak właściwie zatrudniać pracownika do salonu stylizacji rzęs? Jak zarządzać stworzonym zespołem, aby praca była efektywna i przyjemna? Przeczytaj poradnik Rarity i dowiedz się, jak zostać dobrym szefem w branży beauty.

Prowadzenie gabinetu kosmetycznego – najważniejsze informacje

Jako właścicielka salonu w branży beauty będziesz odpowiedzialna praktycznie za wszystko – począwszy od obsługi klienta, a kończąc na zamawianiu produktów potrzebnych do realizowania zabiegów kosmetycznych. Otwarcie własnej firmy wymaga sporego zaangażowania, chociażby w takich aspektach, jak:

  • księgowość,

  • pozyskiwanie klientów,

  • organizacja czasu pracy,

  • zatrudnianie pracowników.

Na wszystkie te aspekty prowadzenia działalności gospodarczej potrzebny jest czas, którego niestety nie da się kupić. Często zdarza się, że osoby pochłonięte pracą we własnym salonie kosmetycznym zaniedbują swoje życie prywatne, a także rezygnują z czasu wolnego. Kiedy dochodzi do takich sytuacji, warto zatrzymać się i pomyśleć „co robię nie tak?”.

Utrzymując własny gabinet kosmetyczny wraz z kompletnym zespołem, nie możesz zapominać o inwestycji w profesjonalne preparaty do rzęs i brwi. To podstawa, by zapewnić klientkom jak najwyższą jakość świadczonych usług kosmetycznych, a także przyczynić się do poprawy komfortu pracy – swojej i swoich pracowników.

Rekrutacja pracowników do salonu kosmetycznego – jak zrobić to dobrze?

Przygotowanie ogłoszenia o pracę, przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych oraz dopełnienie formalności związanych z zatrudnieniem nowego pracownika zajmuje średnio od kilku dni do nawet kilku tygodni.

Co więcej, nawet po podpisaniu umowy musisz pamiętać o tym, aby przeszkolić swojego pracownika na odpowiednie stanowisko w swojej firmie. Inaczej nie utrzymasz wysokich standardów wykonywania usług oraz obsługi klienta, a to spowoduje, że klientki zaczną odchodzić do konkurencji.

Jeśli chodzi o obsługę klienta, warto przeczytać nasz wpis blogowy: Stylizacja rzęs i brwi, a obsługa klienta – czy rutyna ma znaczenie? To poradnik, który pomoże Ci wypracować odpowiednie procedury zabiegowe. Dzięki temu z łatwością utrzymasz stałe klientki salonu na dłużej.

Budując zespół w swoim salonie kosmetycznym, kieruj się pozytywnymi przesłankami. Nigdy nie traktuj faktu zatrudnienia pracowników jako przykrą konieczność lub ryzyko, że po wyszkoleniu na rynku pojawi się nowa konkurencja. W trakcie budowania zespołu liczą się takie aspekty, jak: partnerstwo, dążenie do wspólnego rozwoju firmy, elastyczność działania oraz doskonała atmosfera.

Rozwój salonu kosmetycznego – z własnym zespołem to możliwe!

Wiele stylistek rzęs i osób zajmujących się kosmetologią uwielbia wykonywać swoją pracę samodzielnie – zgodnie z własnymi procedurami zabiegowymi. Niestety, ale w dzisiejszych czasach zatrudnienie wykwalifikowanego zespołu lub takiego do przeszkolenia to podstawa prężnego rozwoju przedsiębiorstwa.

Jeśli nie zdecydujesz się zatrudnić sprawdzonego pracownika do gabinetu kosmetycznego, istnieje ryzyko, że Twoja firma przestanie się rozwijać lub co gorsza – zostanie daleko w tyle za konkurencją.

Szukając osoby na stanowisko kosmetyczki lub stylistki rzęs, musisz zadać jedno, podstawowe pytanie. Jakie? Zapytaj o plany danego kandydata na przyszłość. Warto budować zespół z osób, które są nastawione na długofalową współpracę.

Pamiętaj, aby nigdy nie uciekać od rozmowy o pieniądzach. Tę kwestię warto pozostawić na koniec rozmowy kwalifikacyjnej. Dodatkowa osoba w salonie nie ma być „maszynką do generowania większych zysków” – przecież chodzi o odciążenie własnego kalendarza pracy.

Zespół salonu kosmetycznego – planowanie to podstawa

Podczas budowania własnej brygady w branży beauty konieczne jest jasne określenie obowiązków na danym stanowisku. Jeśli sama masz plan na to, jak poprowadzisz i wyszkolisz swoich pracowników, prawdopodobnie osiągniesz ogromny sukces. Im lepiej zadbasz o osoby odpowiedzialne za zabiegi w Twoim salonie, tym większa szansa, że wyszkoleni specjaliści zostaną z Tobą na dłużej.

Podsumowując: jeśli chcesz zbudować świadomy i aktywny zespół – nigdy nie oczekuj zbyt wiele na początek. Liczą się małe kroki w kierunku wspólnego rozwoju i tworzenia partnerskiej atmosfery w pracy. Dobrym sposobem na zaplanowanie przyszłych działań związanych z zatrudnieniem jest stworzenie mapy myśli. Dzięki temu jasno ustalisz swoje potrzeby, wspólne cele oraz wszelkie oczekiwania od nowych osób w zespole.