Stylistka vs klientka - obsługa w salonie

Przyjmowanie klientek we własnym gabinecie kosmetycznym wymaga nie tylko dostosowania oferty do potrzeb zainteresowanych osób, ale także utrzymania wysokiego standardu obsługi klienta. Jak to zrobić, aby zadowolić każdego, kto pojawi się w salonie? Wystarczy zadbać o powtarzalność wykonywanych czynności o przyjemną komunikację na linii stylistka – klientka. W tym artykule wyjaśniamy, jakich błędów w obsłudze klienta lepiej unikać.

Perfekcyjna stylizacja rzęs – czy to wystarczy, aby zadowolić klientki?

Niestety, ale nawet najlepiej wykonana stylizacja ze sztucznych rzęs nie wystarczy, aby maksymalnie zadowolić klientki. Zabiegi polegające na doklejaniu sztucznych rzęs trwają średnio od jednej godziny do nawet trzech, zależnie od doświadczenia stylistki i stopnia skomplikowania stylizacji.

Aby utrzymać maksymalny poziom zadowolenia klientek w swoim salonie kosmetycznym, zawsze zadbaj o odpowiednie i co najważniejsze, INDYWIDUALNE podejście do każdej persony. Tylko wtedy zyskujesz pewność, że klientka czuje się wyjątkowa i ma szansę nawiązać z Tobą pozytywną relację. Zabiegi kosmetyczne mają być dla kobiety przyjemnością, a nie przymusem. To właśnie dlatego utrzymanie wysokich standardów obsługi klienta i powtarzalności wykonywanych czynności jest tak ważne.

Najczęstsze błędy stylistek rzęs – problemy i rozwiązania według Rarity!

Chcesz dowiedzieć się, jakich sytuacji unikać, aby nie zrazić do siebie potencjalnych klientek? A może obawiasz się, że robisz coś nie tak w trakcie wykonywania zabiegu doklejania sztucznych rzęs? Poniżej przedstawiamy trzy sytuacje, które mogą rzutować na zadowolenie klientek.

Jednym z nich jest wskazówka, że rzęs nie wolno moczyć – to oczywiście mit. Nie musisz uważać na wodę. Możesz moczyć sztuczne rzęsy nawet od razu po zrobieniu. Czasami nawet warto delikatnie ochlapać stylizację zimną wodą. Skąd zatem wzięły się zalecenia odnośnie do moczenia sztucznych rzęs? Wynika to z początków stylizacji, które miały miejsce w 2005 roku. Wtedy do klejenia metodą 1:1 używano zupełnie inne kleje niż obecnie – wtedy niestety nie były dotykowe, a więc sztuczne rzęsy mogły odpaść po kontakcie z wodą.

  • Zawsze odpisuj na wiadomości i rezerwuj awaryjne terminy w kalendarzu. Jeśli masz problem z tym, aby wygospodarować nieco czasu na rozmowę z osobami zainteresowanymi Twoimi usługami kosmetycznymi – może to czas, aby zatrudnić kolejnego pracownika? Pamiętaj, że nigdy nie powinnaś ignorować klienta – zarówno stałego, jak i nowego. To samo tyczy się Twojego urlopu. Jeśli wybierasz się na wakacje, zadbaj o to, aby pracownicy salonu zajęli się obsługą klientów i umawianiem wizyt.

  • Zapamiętaj swoje klientki! Oczywiście nie chodzi tu o koleżeńską relację, ale po prostu rozpoznawalność danej osoby. Jeśli stała klientka pojawi się w salonie, a Ty nie jesteś w stanie jej rozpoznać – nigdy nie daj po sobie tego poznać. To prawdziwa gafa, która może skutkować tym, że kobieta już więcej nie pojawi się w Twoim gabinecie. Jak uniknąć takich problemów? Możesz prowadzić kalendarz wraz z informacjami o tym, które klientki pojawiają się regularnie. Dzięki temu jako pierwsza powitasz je po imieniu, a to przełoży się na większe zadowolenie danej osoby po wyjściu z salonu.

  • Dbaj o usługi dodatkowe i ulepszacze. Co to oznacza? Otóż oprócz profesjonalnie wykonanego zabiegu stylizacji rzęs i przyjaznej atmosfery proponuj swoim klientkom, np. ułożenie maty masującej na fotelu, aromaterapię oraz relaksacyjną muzykę. Alternatywnie możesz zdecydować się na świece zapachowe, które wprowadzą do Twojego salonu kosmetycznego nieco luksusowej atmosfery i przełożą się na dobre samopoczucie klientek.

Pamiętaj, że podstawą jest dobra komunikacja interpersonalna. Brak rozmowy skutkuje niezręczną ciszą, a tego nie chcemy w trakcie wykonywania zabiegów kosmetycznych, które mają być chwilą relaksu dla klientki gabinetu.

Sporym błędem jest także zbyt łagodne podejście do odwoływanych terminów zabiegów – najczęściej tuż przed godziną jego wykonania. Brak konsekwencji z tego tytułu powoduje, że klientki nie będą szanować Twojego czasu pracy. Jak zatem poinformować osoby zainteresowane zabiegami o tym, że w trakcie rezerwacji terminu wymagana jest zaliczka? Możesz to zrobić w żartobliwy sposób przez social media – pamiętaj, aby działać tak, by nie urazić żadnej z klientek.

Idealna obsługa klienta – czy wpadek można uniknąć?

Wpadki w codziennej pracy zdarzają się nawet najlepszym stylistkom rzęs. Niezależnie od stażu pracy oraz poziomu zaangażowania. Czasem wystarczy chwila nieuwagi lub spadek formy danego dnia. Jeśli już popełnisz błąd, postaraj się wybrnąć z takiej sytuacji obronną ręką i nigdy nie dawaj po sobie poznać zakłopotania.
Błędów w obsłudze klienta możesz uniknąć w prosty sposób: przychodź do pracy wypoczęta, naładowana pozytywną energią oraz zadbaj o to, aby Twoi współpracownicy byli przeszkoleni z zakresu obsługi klienta i procedur zabiegowych.