Koszt przedłużania rzęs – co wpływa na cenę stylizacji w salonie?

Cennik w salonie stylizacji rzęs – jaką pełni funkcję?

Podczas ustalania cennika usług w ramach przedłużania rzęs różnymi metodami, warto uwzględnić przede wszystkim funkcję podanych cen, ale także ich elementy składowe. To ważne, aby optymalnie dobrać stawki za świadczone usługi tak, aby pokrywały się z możliwościami klientek i zapotrzebowaniem Twojego salonu na zyski.

Trzy podstawowe funkcje ceny to:

  1. Informacyjna – to oznacza, że cena przedłużania sztucznych rzęs informuje o tym, ile klientka zapłaci za wykonanie stylizacji, ale także jest wskazówką dla Ciebie, ile zarobisz na wykonaniu jednego zabiegu.
  2. Redystrybucyjna – chodzi głównie o to, jaką część zarobków przeznaczysz na podatki i koszty prowadzenia salonu stylizacji rzęs.
  3. Stymulacyjna – cena oddziałuje zarówno na klientki, Twój salon, jak i państwo. Tak naprawdę to trzy komórki powiązane ze sobą, które warto brać pod uwagę w trakcie ustalania cennika dla swojego salonu.

Warto też dodać, że ustalenie strategii cenowej w salonie wymaga kompletnej analizy wszystkich części składowych ceny, czyli: kosztów stałych, kosztów zmiennych, wydatki na marketing, inwestycje i szkolenia, wynagrodzenie stylistki.

Zobacz także: Jak skrócić czas trwania zabiegu stylizacji rzęs?

Koszty stałe

To głównie opłata za najem lokalu, wywóz odpadów, licencje, opłaty na ZUS, rachunek za telefon. To wszystkie wydatki, które nie zmieniają się na przestrzeni miesięcy i są powtarzalne.

Koszty zmienne

To wydatki związane z realizacją usługi przedłużania rzęs np. zużycie wody, prądu, koszty zakupu artykułów jednorazowych, wyposażenie salonu.

Marketing, rozwój i inwestycje

W cenę jednostkowej usługi stylizacji rzęs musisz wliczyć koszt pokrywający szkolenia dla stylistek rzęs, inwestycję w kampanie marketingowe, wydruk materiałów reklamowych czy nawet zakup nowoczesnego sprzętu do swojego salonu.

Wynagrodzenie stylistki

Podstawowe pytanie, jakie musisz sobie zadać to… ile właściwie chciałabyś zarabiać? Realnie oceń swoje umiejętności, jakość dotychczasowych stylizacji oraz doświadczenie. W ten sposób ustalisz realny pułap dochodu, który osiągniesz w skali miesiąca.

Aby obliczyć wartość składową Twojego wynagrodzenia w cenie realizacji usługi stylizacji rzęs, możesz posłużyć się prostym wzorem: preferowane wynagrodzenie miesięczne podziel przez iloczyn liczby dni pracujących w miesiącu oraz liczbę dziennie przyjmowanych klientek. Wynik, który otrzymasz to Twoje wynagrodzenie będące składową jednostkowej ceny usługi stylizacji rzęs.

Liczenie rzęs a cena stylizacji – czy warto to robić?

Liczenie rzęs to świetny sposób, który ułatwia ustalania strategii cenowej w pracy stylistki. W ten sposób masz też realną szansę na zwiększenie poziomu swoich dochodów z wykonanych stylizacji sztucznych rzęs.

Technika skrupulatnego liczenia rzęs została wypracowana przez Monikę Mroczkę – założycielkę Rarity.

Zobacz kilka praktycznych wskazówek, które pomogą Ci w skutecznym liczeniu rzęs:

  1. Ustal schemat wypełnienia np. od prawej do lewej. W takim cyklu pracy wykorzystasz cztery rzęsy. Możesz też ustalać swoje schematy – najważniejsze, aby każdorazowo zużyć taką samą liczbę sztucznych rzęs.
  2. Przygotuj stoper. Na początku i końcu każdego cyklu odliczaj rundy.
  3. Na koniec zsumuj liczbę wykonanych rund. Otrzymany wynik pomnóż przez liczbę rzęs zużywanych w jednym cyklu i… gotowe.

Teraz już wiesz, jak łatwo obliczyć, ile sztucznych rzęs zużywasz do wykonania stylizacji dla jednej klientki. To dobry sposób, aby rozdzielić cennik i precyzyjnie ustalić wartość swoich usług kosmetycznych.

Analiza konkurencji ustalenie strategii cenowej – podstawa w wycenie usługi stylizacji rzęs

Poznanie cen konkurencji jest niezbędne, aby dokonać precyzyjnego ustalenia maksymalnych cen, na jakie pozwolisz sobie w swoim salonie. Wystarczy przeanalizować cenniki salonów funkcjonujących w najbliższej okolicy lub w obrębie całego miasta. To podstawa do stworzenia skutecznej strategii cenowej.

Dobrze opracowana strategia cenowa przekłada się na to, w jaki sposób postrzegają Cię klientki. Ustalenie niskich cen usług spowoduje, że trafisz swoją ofertą głównie w grupy odbiorców poszukujących jak najniższych cen. Jeśli celujesz w klientki premium i tak chcesz też wypromować swoje usługi stylizacji rzęs – wtedy postaw na górną granicę pułapu cenowego.

Strategie cenowe, które warto wziąć pod uwagę podczas ustalania swojego cennika to:

  • strategia cen wysokich,
  • strategia cen neutralnych,
  • strategia cen niskich.

Z ekonomicznego punktu widzenia odpowiednia będzie strategia neutralna, dzięki czemu dopasujesz się do lokalnego rynku i nie zawęzisz zbytnio grupy odbiorców. W stylizacji rzęs (nawet na początku swojej kariery) nie stawiaj na jak najniższe ceny. Lepiej wykorzystać czasowe obniżenie cen stylizacji, aby finalnie powrócić do stałych stawek lub zacząć celować w segment klientów premium.

Najczęstsze błędy w ustalaniu cen stylizacji rzęs – to musisz wiedzieć!

Jest wiele błędów, które mogą spowodować całkowitą utratę rentowności przedsiębiorstwa. Aby nie przedłużać, poznaj kilka kluczowych błędów i staraj się ich wystrzegać podczas prowadzenia swojego biznesu:

  1. Ustalone stawki bezwzględne usługi – w ten sposób możesz sporo stracić. Przykładowo: po Twojej stronie koszt uzupełnienia sztucznych rzęs będzie zależny od tego, jak dużo materiału zużyjesz. Powinnaś zatem inaczej wyceniać klientkę, która po 3-4 tygodniach ma 20% sztucznych rzęs, a inaczej tę, która ma 50%.
  2. Brak dokładnych informacji o kosztach – jeśli nie informujesz klientek o wszystkich kosztach zmiennych w cenie usługi stylizacji rzęs, narażasz na szwank renomę swojego salonu stylizacji i ryzykujesz niezadowoleniem klientek.
  3. Brak kalkulacji czasu pracy – na czas pracy składa się o wiele więcej czynników niż wykonywanie stylizacji sztucznych rzęs. Jako stylistka zajmujesz się też sprzątaniem, prowadzeniem dokumentacji, a nawet prowadzeniem rozmów z klientkami przez social media. To wszystko wlicza się w koszty Twojej pracy.

Pamiętaj, aby podczas ustalania cen przedłużania i uzupełniania sztucznych rzęs zachować maksimum pewności siebie. Musisz wiedzieć, na jakim poziomie są Twoje umiejętności i ile realnie możesz zażyczyć sobie za wykonanie usługi.